Min första anställningsintervju...

... var i Moraberg på McDonalds idag kl. 14.20. Jag kunde knappt äta någon frukost för jag var så nervös. Visste ju inte vad han skulle fråga, vad jag skulle svara, hur allt skulle gå till.. Jag visste ju ingenting. Är ju nybörjare trots allt i "arbetslivet". Elias var en ängel iaf och skjutsade mig dit. Vi var rätt så tidiga, tror vi satt kvar i bilen i 20 minuter och skojjade och skrattade om allt möjligt! Sen gick vi in. Och vi ser då en annan tjej som blir intervjuad i en av sofforna, tar inte lång tid innan dom är klara och killen som intervjuade kommer fram till mig och vi presenterar oss för varandra och han ber mig sätta mig och vänta på honom i sofforna. Så jag gick och satte mig där och Elias satte sig i andra delen av resturangen och fortsatte jobba på sin dator. Sen fick jag sitta och vänta där ett tag men till slut kom han. Calle hette han. Sen började själva intervjun.

Vid det här laget har jag försökt sitta och tänka på vad jag ska säga men kom inte fram till någonting alls. Bra där! Men jag får som tur är fram lite om varför jag har sökt det här jobbet och hur jag kan ta mig dit. Lite om min fritid och hur jag tycker stället verkar. Blev helt torr i munnen och jag kan tänka mig att det blev mycket utfyllnadsord såsom "eeh" "mm" "lixom"... haha. Att mr Calle hade världens största, bruna ögon som stirrade på mig konstant gjorde ju inte mötet bekvämare. Vart skulle jag titta?? haha Kan ju inte titta in i hans ögon hela tiden.. Awkward!!!
Men men, han skulle höra av sig. 100 st som har sökt jobbet, och det är bara den senaste veckan! Så,.. hoppas mina betyg och arbetsintyg hjälper mig extra mycket eftersom jag inte har så mycket erfarenhet...

Nu är det bara att vänta, medans jag gör det ska jag fortsätta söka andra jobb!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: m

Bra jobbat fröken Karlsson :D

Lovar du kommer få det, din tur gumma :D

pusspåre

2009-10-14 @ 21:04:15
URL: http://bobo903.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0