En hälsotallrik med kyckling

I torsdags satt jag och Elias och skrev ansökningar till caféer, djurbutiker respektive stadium och naturkompaniet. Elias skrev ett till Clas Ohlson också. Vi mejlade dessa till Katarina, Elias mamma, som snällt skrev ut rejält många kopior. Vi fick varsin mapp och massor med blåa och gula plastfickor att stoppa våra fina ansökningar i. Sedan på fredagen bar det av...

Första stoppet blev i Täby Centrum där Elias skulle söka två Stadium och en Clas Ohlson. Tyvärr var inte butikscheferna där på Stadium men på måndag ska vi tillbaka dit och försöka igen. Clas Ohlson tog iaf till sig Elias CV och skulle höra av sig om en tjänst fanns tillgänglig. Efter det fortsatte vi till Gamla Stan där jag skulle söka massooor av caféer. Vi börjar med att gå förbi Café Kladdkakan. Jag kikar in genom fönstret och ser att det är bara biffiga killar som står och spänner sig i sina tajta t-shirts, så nej.. jag vågade inte gå in där. Vi gick vidare och jag fick napp på några olika caféer. Alla tog till sig mitt CV. På väg tillbaka mot tunnelbanan går vi förbi Café Kladdkakan igen och jag tänker: "äh är väl lika bra att gå in och göra det så det blir gjort". Vilket jag gör och de där spännisarna som jag sett innan, de som fick mig att inte våga gå in, de hälsar mig och Elias välkommna och är hur snälla som helst. Killen i kassan kollar med stora, snälla, frågande ögon vad han kan göra för mig. Jag säger "jaa hej, jag undrar om ni har några lediga tjänster för tillfället.." han svarar: "jaa då ska du nog prata med chefen... " han kollar mot en kille som är ute och sätter ljuslyktor på borden och frågar: "tror du det är han eller jag som är chefen? ;D" och där blev jag stum och fick ur mig ett "eeeeeh"  och killen skrattar till!  *awkward* Sen kommer chefen och jag förklarar varför jag är där och han nickar och räcker sig efter pappershögen jag har i handen, mitt CV alltså.
Han frågar: har du jobbat på café förut?
jag svarar: ja.. 
han frågar: kan du koka kaffe? 
jag svarar: ja..
han frågar: är du stresstålig?
jag svarar: ja..
han frågar: kan du komma imorrn?
jag svarar: eeeeeh... jaa det kan jag absolut göra!!!!!!

Alltså, han ville att jag skulle komma och provjobba redan dagen efter. Provjobba för att kolla så att jag fungerar med de andra som jobbar där och att jag kan koka kaffe. typ.. Så idag åkte jag dit. Mellan klockan 11  och  13 skulle jag vara där, jag kommer typ.. kvart i. Och så får jag byta om till deras jobbkläder och så börjar han kolla med mig vad jag kan och inte kan. Mitt i allt säger han, kan du servera den där? Javisst svarar jag:D Jag går fram till en kvinna vid ett av borden och säger "En hälsotallrik med kyckling.." "Jaa tack så jättemycket" får jag som svar. Is'nt that nice?!?!? :D
Tyvärr så blev det ett missförstånd när han frågade om jag kunde koka kaffe... hur man nu kan missförstå det. Men hans "koka kaffe" innebär att man är barista. Vilket jag absolut inte är. Synd synd.. Men han bad mig gå en baristakurs för att lära mig det och om jag valde att göra det så ville han att jag skulle komma tillbaka till honom. Något måste han ju tycka om med mig om han säger så! eller? Han som arbetade i köket idag var han som stod vid kassan igår, och han kom också ihåg mig från dan innan.. Ett härligt gäng alltså. Italienare förstås..

Tillbaka till går, efter att ha lämnat Café Kladdkakan åkte vi till centralen där Elias skulle söka ännu fler stadium och ett gäng Naturkompaniet.. Vi gick runt lite överallt men nån hade anställningsstopp och ingen hade sina butikschefer där.. :( Men en av Naturkompaniet var rejält intresserad av Elias CV. Tyvärr har ju ingen lediga tjänster förtillfället, men man vet ju aldrig.. helt plötsligt kommer de kanske! :) En av de Naturkompaniet som Elias sökte låg vägg i vägg med en djurbutik som heter Häst & Hundhuset som jag sökte. Skulle vara så nice om vi jobbade vägg i vägg.. haha! :D vad är oddsen??

Efter allt sökande så mötte vi upp Jonas som är hemma över helgen. Han pluggar nämligen i Luleå. Vi åt på Burger King och gick och såg Michael Jackson's - This is it!
Sjukt bra dokumentär/film för er som är MJ-fans. Som mig och Elias t.ex. haha.
Nu ska jag drunkna i MJ låtar resten av kvällen...japp japp.

Men baristakurs kanske är nästa steg för mig då?
Sen så känns det att körkortet kommer allt närmare och närmare... YEY!

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Elajas

Jag tycker du var jättemodig som vågade gå in och fråga om lediga tjänster. och det var mysigt att gå runt i stan med dig(även om man fick ont i fötterna :P). Synd bara att jag glömde presentkortet till naturkompaniet hemma. skulle ju handla där.

Och det var faktiskt två stadium som tog emot mitt CV. så det var inte bara nej överallt.



Sen var det kul att gå på bio på kvällen med dig och Jonas :)



Så tycker jag också att du var jättemodig igår som vågade åka till stan SJÄLV för att provjobba på kladdkakan :)

Du är bäst älskling <3<3<3<3



Jag älskar dig <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Kyssar <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2009-11-01 @ 12:28:43
URL: http://pressplay.tumblr.com
Postat av: Linan

vaaad kul anneluttan, vad duktig du är!!! :P stolt blir jag! YOU GO GIRL!!!! pusselipuss!<3

2009-11-03 @ 09:20:16
Postat av: Amanda

You go girl! Har förstått att det är helt sjukt svårt att hitta jobb, hoppas att du får tag i ett dock :)

Läste din kommentar och jag kan bara säga att jag har det super! Verkligen något som jag rekommenderar om du skulle komma på sådana tankar efter jul ;) Mellansel är ett väldigt bra ställe med sjukt duktiga lärare och trevligt folk. Jag stormtrivs! Lycka till med jobbsökandet! Stoor kram

2009-11-07 @ 01:11:29
URL: http://heligabirgitta.blogg.se/
Postat av: petra

vilket bra jävla inlägg, duktigt av er :DD <3

2009-12-02 @ 21:17:14
Postat av: Annelie

hahah oh tack! :) <333

2009-12-05 @ 17:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0