Att söka jobb ska vara så jobbigt!!!!!!

Det här med att hitta ett jobb var ju lite krångligare än vad jag hade tänkt mig. Har varit arbetslös i 2 månader nu och man börjar bli riktigt trött och seg varje dag. Elias har också varit arbetslös ungefär lika länge som jag, vi vaknar mitt på dan, äter frukost/lunch, slötittar på TV, äter middag och går och lägger oss. Det har blivit våran vardag. Vi har nu verkligen tröttnat på det och senaste veckan har vi faktiskt ställt klockan och gått upp rätt tidigt. Visserligen har vi haft saker att göra på morgonen/förmiddagen, men vi har båda märkt att det är sååå skönt att vara hungrig vid en normal lunchtid.

Hursomhelst, jag vet inte huuuur många olika jobb jag har sökt. Har ju sagt att jag aldrig vill jobba på typ McDonalds, men t.o.m sådana jobb har jag sökt nu. McDonalds frågade varför jag ville jobba där! Ville så gärna säga att det var för att jag var desperat efter ett jobb, VADSOMHELST, t.o.m Donken! 

Idag har jag varit i Åkersberga med Elias och lämnat in en ansökan till en smyckesbutik. Man skulle egentligen fyllt 20, men Katarina skrev ett fint litet brev att jag var mogen även om jag bara var 19 :) Från mig är ju Åkersberga väääldigt långt, men har ju världens bästa Man som bor i Täby Kyrkby, vilket inte är så långt från Åkersberga, Så jag kommer bo där om jag får jobbet! :D wiie! Dock bara de dagar som jag kommer jobba, det var nämligen en deltidstjänst! 

Men, än så länge är jag fortfarande arbetslös. Vet ni något ledigt jobb som skulle kunna passa mig? Tveka inte att höra av er. Hjälp uppskattas ENORMT MYCKET! Här är en ny bild till ansökningarna, vad tycks??

 


Tjing!

Kommentarer
Postat av: Elajas

Jag är också sjukt trött på att sitta hemma. Så om någon vet ett jobb som passar mig får ni ju också gärna höra av er :P



Jag hoppas verkligen att du får jobbet gumman, även om det är åkersberga. Det är ju ändå nånting. :)



älskar dig <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

kyssar <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2009-10-13 @ 13:22:43
URL: http://pressplay.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0