Tävling på Mälarhöjdens Ryttarsällskap.

Idag tävlades min pålle av Kjelle, som är jätte duktigt på att rida. Han är min förra tränares pojkvän, bättre coach än honom finns inte. Iaf, för ett par månader sen så tog jag en paus från mitt tävlande inom hästhoppning, för att satsa mer på träning ett tag. Nu börjar det bli dags för mig att ge mig ut på tävlingsbanorna igen. Men Kjelle fick testa först. Mest min mamma som ville att det skulle bli så. Lite emot min vilja, eller ganska mycket egentligen. Men men, nu är det gjort.

Första klassen gick jätte bra. De rev ett hinder men kom runt i grundomgången. Och det är väldigt positivt för min häst eftersom han har varit en såkallad "stopper". Det är alltså när hästarna vägrar framför hindren :P Men, han är i bättre form och tog sig runt :) Så bra att vi anmälde Kjelle och Qilano till en klass till. Som alla säkert märkt, så va det väääldigt varmt idag. Och det påverkar inte bara oss människor ju. Qilano blev trött så han hade inte så mycket ork kvar att ta sig runt nästa klass. Tyvärr stannade han ut sig och Kjelle ramla av. Skönt att veta att det inte bara händer mig. :) hehe.

Även om jag va negativ emot hela den här händelsen att någon annan skulle tävla min häst, så har dagen faktiskt  varit ganska lärorik. Det va även oväntat att jag skulle bli så sugen på att börja tävla igen, vilket jag blev redan innan första klassen. Så jag ska börja kolla vart det finns bra tävlingar nu.
Vi ses ute på banorna ;)

image6
På bilden är Kjelle och Qilano på framhoppningen inför första klassen.



Ville träffa Elias idag med, vi skulle ha gått på bio. Men, man måste göra sina val, och ändå få in i skallen att kärleken faktiskt finns kvar där även om jag gör annat. Jag älskar dig Elias <3
Tack för allt :)
 

Kommentarer
Postat av: Elajas

jag finns alltid här!

vad bra att dagen gick bra gumman :) hihi längtar efter när du ska tväla o jag får titta på :)

älskar dig jättemycket
KYSSAR

2008-05-11 @ 20:43:01
URL: http://elajas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0