Den gyllene nyckeln.

Sunnerbyskolans musikal i år hette "den gyllene nyckeln". Det handlar om en tjej som blir medvetslös och hamnar i landet nedan. Hon kommer då genom en stor dörr och innanför dörren sitter en dörrvakt, den här dörrvakten ska hjälpa den här tjejen, som hette Sol, att hitta den gyllene nyckeln som öppnar dörren igen så Sol kommer tillbaka till sin verklighet.  Medans hon letar efter nyckeln möter hon alla sortes människor, som bill och bull, pippi långstrump, Skar m.fl. Dvs massor av kända från barnfilmer. En släng av The Beatles och Elvis och mycket annat i musikväg och mycket dans. När jag gick i årskurs 7-9 så var jag mycket aktiv i den här traditionella musikalen. Ganska otroligt att man kan komma på så många nya och bra musikaler varje år. Men, årets var över förväntan och jag i publiken var mycket nöjd :)  En super bra show som lätt va värd 70 kr.

Imorgon är det nationella i Eng B. (reading och listening). är inte så pepp på det. men men, sen är det iaf över.
Igår fick jag veta att jag har MVG i multimedia :D woohoo :D jag som inte kunde nåååånting av de programmen man använder där. Jag hade ett litet samtal med min lärare och vi kom fram till att jag har spenderat ungefär 100 timmar till den här ca 2 minuter långa filmen. Och han sa att om det hade varit mitt jobb att göra filmen, så skulle jag ha tjänat 40.000 kr. HELT SJUKT!..

Nu ska jag ringa min älskling så jag får prata med honom en stund innan jag somnar och drömmer de mest underbara drömmarna någonsin, som självklart är om Elias. För inget annat är underbart, bara du <3
Han gjorde lite reklam för mig i sin blogg häromdagen, ska man va duktigt och göra tillbaka kanske?..  jodå :)

Besök min plutt ;)
http://elajas.blogg.se/


GOD NATT FOLKET!

Kommentarer
Postat av: Elajas

hihi du kan va underbar :)

Grattis till MVG! du är helt klart värd det!
synd att jag inte kunde följa med på muikalen :(

älskar dig
kyssar

2008-05-15 @ 12:40:04
URL: http://elajas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0